Menyaszörny születik(?)
Tavaly rövid időn belül volt szerencsém két esküvőn is vendégként részt venni, mindkét ünnepségen nagyon jól éreztem magam. Noha a blogon ezt nem igazán reklámoztam/említettem még, de Párommal lassan közelítünk az egy évtizedes együtt töltött idő felé. Mivel évek óta jegyben is járunk, így végül a sok lagzin való részvétel hatására eldöntöttük, hogy a 10. évfordulónkon, jövő év szeptemberében összeházasodunk!
Sok szempontból nem „sima” forgatókönyv szerint tervezünk. A polgári szertartás mellett szeretnénk templomit is, ráadásul az sem könnyíti meg a helyzetünket, hogy bár Budapesten élünk, az esküvőnk helyszínéül mégis szülővárosunkat választottuk, így a személyes megjelenést igénylő ügyintézéseknél át kell hidalnunk azt a cirka 250 km-t is, összeegyeztetve a heti 5 hétköznap – 40 órás munkarendünkkel (de ezt a következő bejegyzésben igyekszem majd bővebben kifejteni). Vendégek szempontjából 90-100 fővel számolunk, szinte minden korosztályból számítunk rokonokra, barátokra. A vendégsereg fele Budapestről várható, fele helybéli, így a szállás problémáját is meg kell oldanunk. Az anyakönyvvezető előtt pontosan az évfordulónk napján, szűk családi körben szeretnénk a boldogító igent kimondani, ami egy pénteki napra esik, másnap pedig tágabb családunk és kedves barátaink előtt is templomi esküt teszünk, majd egy vacsorával és hajnalig tartó bulival szeretnénk a napot zárni. Bár 2020. rendezvényeit sok szempontból érintette a COVID-19 vírus, reméljük, hogy ez a mi szertartásunkat már nem fogja befolyásolni. (Ha mégis, legfeljebb eggyel több bejegyzést fog tartalmazni a cikksorozat. :-) )
A szervezés közben több bejegyzést is szeretnék írni, melyekben többek között tervezek kitérni a szervezés kulcspontjaira, arra, hogy milyen is „távolról” szervezni, befolyásol-e esetleg valamit a vírus, egyszóval az azzal kapcsolatos tapasztalataimra, hogy mire számíthat az ember, ha 2021-ben szeretne esküvőt tartani. Igyekszem majd nem menyaszörnnyé válni, bár egyelőre (még) nincsenek lehetlen vagy elvetemült elképzeléseim. Remélem, ezt az esküvő után is elmondhatom majd magamról. :D
Bár tavaly szeptemberben kitűztük a dátumo(ka)t, a tényleges szervezésnek csak februárban álltunk neki. Mivel szeretek szervezkedni és nem hagy nyugodni a maximalizmusom, így fel sem merült, hogy esküvőszervezőt kérjünk fel segítségül. Vettem egy helyes kis virágos borítójú füzetet, amelyet kineveztem esküvőtervezőnek. A tartalomjegyzék bevezése után elkezdtem benne összeírni, pontosan milyen szolgáltatókra is lesz szükség: szertartások, lagzi helyszín, szállás, ceremóniamester, zenekar, fotós, videós, ruhák, gyűrűk, sütik és az egyéb apróságok.
A helyszínek választásában nagy segítségemre volt drága Barátnőm, aki sok tapasztalatot, árajánlatot tovább tudott adni, hiszen Ő idén szeptemberben mondta ki a boldogító igent. Többek között ezek tükrében, saját szimpátia és a vendégseregre való tekintettel kinéztünk pár szimpatikus helyet, végül 8 vendéglátó helytől kértünk ajánlatokat, elég vegyes tapasztalatokkal.
3 helyről a weboldalukon keresztül, külön ajánlatkérő menüpont alatt, hiszen tipikus esküvői helyszínnek számítanak, helyszíni szálláslehetőséggel. Ezek közül sajnos egyre nem kaptam választ, így el is engedtük velük a dolgot. A csattanó viszont az volt, hogy szeptemberben jött tőlük a válasz, hogy törölték kérésemet, mivel nem kaptak visszajelzést az ajánlatukra és az előleg befizetése sem történt meg. Ajánlatkérés után 2 hétig néztem az e-mail fiókom spam mappáját is, így nem tudom hova keveredhetett el az ajánlatuk, amivel persze azóta sem találkoztam.
Egy szintén felkapott helyszín rendezvényfelelősét telefonon kerestem fel egy hétköznap délután, valószínűleg ez hiba volt. Bár ígéretet tett arra vonatkozóan, hogy ha sms-ben elküldöm az e-mail címem, küld ajánlatot, sajnos onnan semmi visszajelzést (még visszahívást sem) kaptam, így bár nagyon tetszett a helyszín, nem foglalkoztunk többet vele.
4 helyet csak személyesen kerestünk fel. Az egyik egy elég fancy-n felújított étterem volt a belvárosban, erről sajnos a mérete miatt mondtunk le, hiába ajánlkozott a pincér, hogy kb 50 ember helyén elhelyezhető 80. Kevésbé a belvárosban, egy másik helyes kis éttermet is szemrevételeztünk, itt azonban meglepett arcokat kaptunk, hogy kicsit korainak érzik még februárban jövő szeptemberre foglalni, térjünk vissza nyáron, ajánlatot is leghamarabb csak akkor tudnak adni a jövő évre (közben az egyik fenti, e-mailben kért ajánlatra már nem volt szabad az időpontunk). Őszintén szólva a helyet is kicsinek éreztem 90-100 ember számára. Harmadik helyszín egy számunkra kedves étterem volt a város szélén, de sajnos ez sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Egyszerre több esküvő is tartható a helyszínen (hallottam olyat, hogy rászóltak az egyik társaságra, hogy túl hangosak és zavarják a másikat), továbbá nem tudtak még 2021-re pontos ajánlatot adni. A negyedik helyszín lett végül a befutó, szintén a város szélén helyezkedik el, az erdő ölelésében. Igényes berendezés, kedves rendezvényfelelős, és korrekt ajánlat várt minket, plusz szállást öt perc sétára találtunk a vendégeknek, ahol várhatóan mindenki el fog férni. Az ételkínálat bőséges, 12-15 fogás közül választhatjuk ki, miket szeretnénk, a sütemények bár külső szolgáltatótól fognak érkezni, nassolnivalónak biztosítanak idény gyümölcstálakat, az italcsomag korlátlan fogyasztásra értendő, amely mellé mi is vihetünk be italt, babákra, gyerekre és szolgáltatókra kedvezményes díjazás vonatkozik. Végül így a koronavírus első hulláma után, júniusban lefoglaltuk és véglegesítettük az időpontunkat. Bár az étteremvezető személyes azóta kicserélődött, remélem, hogy a decemberi, újabb személyes egyeztetés során sem fog probléma felmerülni.
Ha mégis, akkor lehet előbújik belőlem a menyaszörny, és a kérdőjelet levehetem a cím végéről… :)
Borítókép forrása: Pixabay
Bejegyzésben használt képek forrása: Wedding Ideas Magazine weboldal